Regulamin

Regulamin

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego

SJSUŁKO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako: „Regulamin”)

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin Organizacyjny został ustanowiony dla podmiotu leczniczego działającego pod firmą: SJSUŁKO Sp. Z o.o. Z siedzibą w 44-200 Rybnik ul. 3 Maja 30a , wpisanego do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. Gliwic X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000941250, NIP: 6423234292, REGON: 520751181 , wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego , nr księgi 000000248163 (zwanego dalej: „SJSUŁKO ”).
  2. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą SJSUŁKO
  3. SJSUŁKO  działa na podstawie:
  • Powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 991 z późn. zm.). (zwana dalej „UDL”); 
  • Wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Śląskiego ;
  • Niniejszego Regulaminu Organizacyjnego; 
  • Umowy Spółki SJSUŁKO

§2. Cele i zadania

  1. Celem SJSUŁKO  jest prowadzenie działalności leczniczej oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w § 4 ust. 2: 
  • na odległość, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 zd. 2 u.d.l.
  • stacjonarnie, w wybranych lokalizacjach, w których znajdują się wyznaczone do tego komórki organizacyjne (wskazane w § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu).

2. Zadaniami SJSUŁKO  są: 

  • Udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresach wskazanych w §4 ust. 2 przez osoby wykonujące zawody medyczne; 
  • Udzielanie indywidualnych świadczeń zdrowotnych 
  • Działalność profilaktyczna
  • Propagowanie zachowań prozdrowotnych

§3. Struktura organizacyjna,
organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych

    1. SJSUŁKO posiada następujące jednostki organizacyjne:
    1. SJSUŁKO – 
    2. SJSUŁKO posiada następujące komórki organizacyjne:
    3. Poradnia Lekarza Rodzinnego 

    1. W zakładzie leczniczym SJSUŁKO  funkcjonują następujące stanowiska: 
    2. Kierownik – rolę kierownika pełni zarząd SJSUŁKO
    3. Lekarze 
    4. Podstawowe obowiązki: 
    5. Kierownik –  Wykonywanie w imieniu SJSUŁKO czynności z zakresu prawa pracy w rozumieniu art. 3 1 § 1 Kodeksu pracy, prowadzenie spraw SJSUŁKO, reprezentowanie SJSUŁKO, wykonywanie czynności, które na Kierownika podmiotu leczniczego nakładają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawa o działalności leczniczej.
    6. Lekarz – udzielanie świadczeń zdrowotnych, określonych w regulaminie podmiotu leczniczego , edukacja pacjentów, 
    7. Kierownik zakładu leczniczego jest również kierownikiem komórek organizacyjnych SJSUŁKO. 

§4. Rodzaje działalności leczniczej
oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. SJSUŁKO  prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
  2. SJSUŁKO prowadzi działalność leczniczą w zakresach: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne (kod resortowy funkcji ochrony zdrowia HC.1.3.3) 

§5. Miejsce i czas udzielania świadczeń

SJSUŁKO udziela świadczeń zdrowotnych:

  1. stacjonarnie – w miejscu, w którym mieszczą się odpowiednie wyznaczone do tego komórki organizacyjne, wskazane w § 3 ust. 2 niniejszego Regulaminu
  2.  Świadczenia zdrowotne są udzielane w godzinach pracy podmiotu leczniczego. Godziny pracy podmiotu leczniczego (harmonogram) są ustalane  decyzją zarządu SJSUŁKO, także w oparciu o dynamikę obłożenia slotów. Harmonogram jest  dostępny telefonicznie

§6. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. SJSUŁKO  udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie na zasadzie pełnej odpłatności przez pacjenta. SJSUŁKO  NIE  UDZIELA świadczeń zdrowotnych w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.
  2. Pacjent wnosi opłatę za świadczenie zdrowotne  bezpośrednio po wizycie lub w formie przedpłaty po wcześniejszym uzgodnieniu z zarządem SJSUŁKO
  3. Świadczenia zdrowotne są udzielane: Dostępnymi metodami i środkami zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej.  Zgodnie z zasadami etyki zawodowej. Z należyta starannością. Z poszanowaniem praw pacjenta zgodnie z wewnętrznymi standardami udzielania świadczeń, jeżeli zostały wdrożone 
  4. Świadczenia zdrowotne są udzielna wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania określone w odrębnych przepisach. 
  5. SJSUŁKO udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie w formie stacjonarnej  
  6. Warunkiem skorzystania ze świadczenia zdrowotnego jest każdorazowo umówienie wizyty z rejestracją 
  7. Świadczenia stacjonarne obejmują osobiste konsultacje lekarskie w gabinetach lekarskich, w wyznaczonych lokalizacjach w których mieszczą się odpowiednie komórki organizacyjne (wskazane w § 4 ust. 2 niniejszego Regulaminu). 
  8. Udzielenie świadczenia zdrowotnego jest poprzedzone wypełnieniem oświadczenia pacjenta , podpisaniem wymaganych zgód na rozpoczęcie świadczenia medycznego .
  9. Lekarz udzielający pacjentowi świadczenia zdrowotnego  może stwierdzić, że stan zdrowia pacjenta oraz jego prawidłowe leczenie wymagają dodatkowej stacjonarnej konsultacji lekarskiej lub innej specjalistycznej pomocy lekarskiej udzielanej w formie stacjonarnej. W takiej sytuacji lekarz może skierować go do innej placówki opieki zdrowotnej poza SJSUŁKO (z uwzględnieniem miejsca przebywania pacjenta oraz z uwzględnieniem wymaganego zakresu świadczeń zdrowotnych). 
  10. Jeżeli istnieją ku temu wskazania medyczne, w szczególności w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pacjenta, lekarz ma prawo wezwać zespół ratunkowy lub wyspecjalizowaną pomoc medyczną do miejsca, w którym wedle jego wiedzy znajduje się Pacjent, również bez takiej prośby lub zgody Pacjenta, lub skontaktować się niezwłocznie z pacjentem w celu zalecenia stawienia się pacjenta w podmiocie leczniczym udzielającym świadczeń zdrowotnych, których udzielenie jest uzasadnione wskazaniami medycznymi. 
  11. SJSUŁKO prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentacje medyczna osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych podmiotu leczniczego w sposób określony w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz zapewnia ochronę danych zawartych w tej dokumentacji. 
  12. Wizyte pacjent jest zobowiazany ustalać osobiście telefonicznie, w przypadku ustalania wizyty dla osoby drugiej konieczne jest podanie nr tel. tej osoby celem kontaktu z nią, w przypadku osób nieletnich lub niezdolnych do samodzielnego umówienia wizyty, osoba umawiająca odpowiada za poinformowanie w/w osoby o  dacie i godzinie wizyty.
  13. W przypadku braku potwierdzenia wizyty ze strony pacjenta na 12 godzin przed wizytą , wizyta jest anulowana o czym pacjent zostaje poinformowany smsem lub telefonicznie.
  14. W przypadku potwierdzenia przybycia na wizyte przez pacjenta a niestawienia się na wizycie, wstrzymana zostaje ponowna rejestracja pacjenta do czasu uzyskania zaliczki bezzwrotnej na konto SJSUŁKO. Za zaliczkę zostaje wystawiony dokument sprzedaży w formie paragonu fiskalnego lub faktury.
  15. Pacjenci chcący uzyskać fakture za świadczenia medyczne proszeni są o niezwłoczne poinformowanie o tym fakcie po wyjściu z gabinetu, wystawianie faktur na podstawie paragonu w inny dzień niż dzień wizyty jest niemożliwe.
  16. O kolejności przyjęcia pacjentów decyduje Lekarz.

§7. Pobieranie opłat za świadczenia zdrowotne
i wysokość opłat

  1. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie na podstawie podpisanego oświadczenia Pacjenta o płatności za wizyte
  1. Cennik opłat jest udostępniany Pacjentom przez SJSUŁKO w rejestracji lub gabinecie lekarskim, każdorazowo w przypadku konieczności zwiekszenia kosztów świadczeń pacjent jest w sposób ustny informowany o tym fakcie przed wykonaniem świadczenia, jest ustna zgoda jest warunkiem wykonania świadczenia.
  2. Przy zawieraniu umowy Pacjenci są informowani o możliwości rezygnacji z udzielania świadczeń zdrowotnych. 
  3. Przy rejestracji lub w trakcie wizyty SJSUŁKO  zachowuje prawo odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego, jeśli byłoby to nieuzasadnione, niecelowe lub okoliczności wskazują, że pacjent powinien zostać poddany osobistym lub specjalistycznym badaniom w placówce medycznej. 
  4. Kwestię wynagrodzenia za usługę w razie rezygnacji Pacjenta lub w razie odmowy wykonania świadczeń przez SJSUŁKO reguluje zarząd  SJSUŁKO każdorazowo.
  5. Zaliczka pobierana w tamach niestawienia się pacjenta na umówionej i potwierdzonej wizycie jest płatna na konto firmowe SJSUŁKO udostępnione pacjentowi w formie mailowej, kwota zaliczki jest bezzwrotna i ustalana indywidualnie z pacjentem.

§8. Udostępnianie dokumentacji medycznej

    1. SJSUŁKO prowadzi dokumentację medyczną pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    1. SJSUŁKO udostępnia dokumentację medyczną następującym osobom uprawnionym: a. Pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu, osobie upoważnionej przez pacjenta, 
    2. Podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, 
    3. Organom władzy publicznej, w tym w szczególności Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru, 
    4. Podmiotom, którym Minister właściwy do spraw zdrowia może zlecić przeprowadzenie kontroli podmiotu leczniczego, o których mowa w art. 119 u.d.l. 
    5. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. z 2019 r. poz. 1373, ze. zm.); 
    6. Agencji Badań Medycznych w zakresie określonym ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Agencji Badań Medycznych (Dz. U. poz. 447 oraz z 2020 r. poz. 567); 
    7. Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuratorom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem, 
    8. Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek, 
    9. Organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem, 
    10. Podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów, 
    11. Zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta, 
    12. Komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji, 
    13. osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów n. akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia,
    14. Wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego przez nią postępowania,
    15. Spadkobiercom pacjenta w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, 
    16. Osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie w ochronie informacji w ochronie zdrowia, 
    17. członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 system zapobiegania i zwalczania zakażeń szpitalnych ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322, 374 i 567), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań 
    18. Szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania do celów naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
    19. Dokumentację medyczną udostępnia się na podstawie: a. pisemnego wniosku osoby uprawnionej (wysłanego drogą pocztową/elektroniczną lub jako potwierdzenie wniosku ustnego złożonego w siedzibie podmiotu leczniczego), 
    20. SJSUŁKO jest zobowiązany do weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej o udostępnienie dokumentacji medycznej. Prawidłowa identyfikacja stanowi warunek udostępnienia dokumentacji medycznej. W związku z tym SJSUŁKO może zażądać w celu weryfikacji przesłania skanu dowodu osobistego poświadczonego za zgodność z oryginałem lub zażądać poddania się przez osobę wnioskującą o udostępnienie dokumentacji medycznej weryfikacji tożsamości w sposób opisany w §6 ust. 5 niniejszego Regulaminu. 5. Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej i potwierdzenie jej udostępnienia przechowuje się wraz z dokumentacją medyczną. 
    21. Dokumentacja medyczna jest udostępniana: a. Do wglądu b. Poprzez sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii, c. Poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji, d. Za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, e. Na elektronicznym nośniku danych. 
    22. Cennik udostępnienia dokumentacji medycznej znajduje się w cenniku usług
    23. Dokumentacja medyczna, w tym wyniki badań, są udostępnione osobom o których mowa w §8 ust. 2 lit. a) niniejszego Regulaminu, po okazaniu dowodu tożsamości ze zdjęciem, tj. dowodu osobistego lub paszportu. W przypadku pacjentów lub ich przedstawicieli ustawowych niebędących obywatelami Polski, dopuszczalne są również zagraniczne dokumenty tożsamości ze zdjęciem.

§9. Współdziałanie z innymi podmiotami leczniczymi

  1. SJSUŁKO – w celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości procesu udzielania świadczeń zdrowotnych – współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjentów.
  1. SJSUŁKO oraz osoby udzielające w jej imieniu świadczeń zdrowotnych, udzielają innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku gdy: a. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy, b. Zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób, c. Zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń, d. Obowiązujące przepisy prawa tak stanowią. 
  2. SJSUŁKO udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.

§10. Sposób kierowania jednostkami i komórkami organizacyjnymi

  1. SJSUŁKO  jest reprezentowany przez zarząd spółki SJSUŁKO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  2. Zarząd spółki SJSUŁKO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością kieruje jednostkami i komórkami organizacyjnymi.
  3. Do wyłącznej decyzji zarządu, z zastrzeżeniem przepisów o zasadach prowadzenia spraw spółki z ograniczona odpowiedzialnością i reprezentowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zastrzega się:
  1. Decyzje dotyczące finansów SJSUŁKO, w tym ustalenie cen usług, 
  2. Zatwierdzanie planów inwestycyjnych, naprawczych, audytów, 
  3. Przedkładanie uprawnionym organom wniosków dotyczących zmian w regulaminie organizacyjnym podmiotu leczniczego, 
  4. Wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych, 
  5. Udzielanie pełnomocnictw i upoważnień, 
  6. Występowanie w imieniu SJSUŁKO przez urzędami, sądami i organami administracji, 
  7. Zawieranie umów o świadczenia zdrowotne,
  8. Zawieranie innych umów, i. nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków pracy. 
  9. Zarząd kieruje zakładem samemu lub przy pomocy osób na samodzielnych stanowiskach działających na podstawie udzielonych im pełnomocnictw.

§11. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin został opracowany w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności u.d.l.
  2. Postanowienia Regulaminu obowiązują wszystkich pracowników SJSUŁKO  i podmioty z nim współpracujące, wykonujące świadczenia zdrowotne na jego rzecz, pacjentów, Partnerów, oraz osoby wskazane lub upoważnione przez pacjentów na podstawie Regulaminu, przepisów prawa lub Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną. 
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez zarząd SJSUŁKO.